Filmmusik

Det finns så mycket underbar filmmusik! Som riktig filmentusiast tycker jag att det nästan alltid finns någon låt som fastnar i hjärnan och som man sedan kan gå och nynna på för sig själv efter att man har sett en film. Kanske känner du igen dig?
 
I den romantiska komedin Leap Year spelas låten Dream a little dream of me. Det är en låt i precis samma feelgood-anda som filmen. Jag måste säga att det är en riktigt härlig låt som jag har gått och nynnat på i flera dagar nu!
 
Dream a little dream of me
 
 
 
 
I filmen 10 things I hate about you (10 orsaker att hata dig) finns en cover på låten I want you to want me, som från början är gjord av bandet Cheap Trick. I filmen är det bandet Letters to cleo som har gjort sin version av låten. Den här låten är har så mycket energi! För mig är det den ultimata motivationslåten som får mig att vilja dansa och skutta runt som en galning. Lyssna på denna om du är lite hängig så kan jag garantera dig att du blir pigg!
 
 Cover med Letters to cleo
 
 
 
 Thats all for today!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback